CONEIX EL NOSTRE EQUIP EDUCATIU

17 de novembre del 2011

Perquè fem teatre a l'escoleta

 
La classe dels cuiners han anat al teatre de
 l´escoleta  a fer titelles del conte dels Tres Porquets!!


EL TEATRE AFAVOREIX  LA LLENGUA ORAL 


Per afavorir el llenguatge oral, una de les possibilitats és introduir de manera regular l’activitat teatral dintre de l’aula. El teatre, amb totes les seves variants (joc dramàtic, improvisació,…) serà una eina de l’aprenentatge i adquisició de la llengua.

Si tenim en compte el procés evolutiu de l’infant veiem que la imitació –base de les activitats teatrals- apareix ben aviat. L’infant observa com actua l’adult: primer imita amb el model present però cap els dos anys ja és capaç d’imitar sense tenir la referència al davant cosa que fa que s’encamini cap al joc simbòlic. Amb el joc simbòlic l’infant fa una passa més: no imita sinó que modifica i transforma la realitat, segons les seves necessitats i els seus desigs. El nen assaja la integració a la societat adulta, comença a dominar les regles de la llengua, imita el parlar dels adults, les estructures de la llengua, comença a adonar-se dels nivells de llenguatge (va a comprar amb els pares i sent com el botiguer els tracta de vostè, com s’usen els verbs, quines expressions de cortesia es fan servir…) 

Cal que a l’escola aprofitem aquesta necessitat de representar el món i introduïm les activitats de teatre a l’aula que tinguin, entre altres objectius, el domini del llenguatge com a mitjà de coneixement i de comunicació alhora.

Per què ajuda el teatre a L’ÚS DE LA LLENGUA?

·         Perquè és una activitat lúdica

·         Perquè ajuda a aprendre a escoltar

·         Perquè reforça la memòria

·         Perquè és desinhibidor

·         Perquè enriqueix el vocabulari de l’alumne 

Article elaborat per les mestres dels grups "Els Cuiners", "Els Fruiters" i "Els Pastissers"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada